Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Trenuj z piłką lekarską

2016-05-23

Trening z piłką lekarską stał się popularny już w czasach antycznej Grecji. To jedna z najwcześniejszych form treningu siłowego i poprawiania kondycji, zwiększania siły i pracy nad szybkością. Warto zwrócić uwagę na to, jak doskonałe proporcje ciała udało się uzyskać się ludziom, którzy żyli w tamtym czasie, mimo tego, że nie mieli oni dostępu do siłowni. Piłka lekarska jest wszechstronna i można ją łatwo przenosić. To także jedno z niewielu akcesoriów treningowych, które przetrwało próbę czasu. Piłki lekarskie są dostępne w wielu rodzajach i rozmiarach. Możesz kupić piłkę, która spada na ziemię jak kamień, albo taką, która wysoko odbija się od ziemi. W jaki sposób trening z piłką lekarską wpływa na nasze zdrowie?

Zwiększ swoją siłę eksplozywną

Czynnikiem, który łączy naszą szybkość i zdolność do podnoszenia ciężaru, jest moc. Ten parametr jest potrzebny w życiu znacznie częściej niż statyczna zdolność do podniesienia bardzo dużej sztangi. Badacze odkryli, że osoby, które mają większą moc maksymalną, uzyskują znacznie lepsze wyniki podczas uprawiania sportów. Piłka lekarska wpływa właśnie na zwiększenie naszej mocy, dlatego ćwiczenia z jej użyciem są tak wartościowe. Podczas ćwiczeń z piłką lekarską, pracuje Twoje ciało - możesz wykonywać ruch w niczym nieograniczonym zakresie. Dzięki temu angażujesz duże grupy mięśni, co jest kluczowe, dla zachowania prawidłowej wydajności.

Angażuj głębokie partie mięśni

To nie koniec korzyści treningu z piłką lekarską. Pozwala ona także poprawić koordynację ruchową i sprawność. Trening nie musi wiązać się z powolnym podnoszeniem coraz większych ciężarów. Zamiast tego, ćwicząc z piłką, staraj się ją przenosić tak szybko, jak to tylko możliwe. Trening z piłką lekarską angażuje głębsze warstwy mięśni, które posiadają włókna kurczące się pod wpływem innego wysiłku. To one odpowiadają za moc i siłę eksplozywną mięśni. To dlatego, po treningu z piłką lekarską, odczuwamy inne partie mięśni niż zwykle.

Jak trenować z piłką lekarską?

Dzięki treningowi z piłką lekarską, można przeprowadzić trening całego ciała. Podczas ćwiczeń skupiamy się raczej na jakości i wyczuciu ruchu oraz jego szybkości, niż na użytej masie. Jeśli widzisz, że kolejne powtórzenia wykonujesz coraz wolniej, zrób sobie przerwę. Rozgrzewka zaczyna się od prostych ćwiczeń z przenoszeniem piłki. Następnie wykonaj po dwie serie po 10 powtórzeń następujących ćwiczeń:

  • Rzut piłką lekarską do przodu
  • Rzut piłką lekarską za głowę
  • Rzuty z boku ze skrętem tułowia (po 10 na każdą stronę)
  • Przysiady z piłką lekarską trzymaną nad głową
  • Wykroki z piłką lekarską
  • Przysiady kozackie

Rzut piłką lekarską do przodu

Te ćwiczenia ma zwiększyć siłę eksplozywną całego organizmu

Jak je wykonać - stań przed ławeczką treningową, trzymając w dłoniach piłkę lekarską. Wyskocz i będąc w powietrzu, rzuć piłkę tak wysoko, jak możesz. Przypomina to rzuty do kosza. Możesz złapać piłkę lub pozwolić jej upaść. Następnie podnieś piłkę i kontynuuj ćwiczenie.

Kozłowanie piłką lekarską

To ćwiczenie zwiększa siłę eksplozywną górnej połowy ciała.

Jak je wykonać? Stań pochylony w szerokim rozkroku, trzymając piłkę w dłoniach. Następnie bardzo mocno odbij piłkę od podłogi, używając siły całego ciała. Jeśli używasz elastycznej piłki lekarskiej, uważaj na twarz. Złap piłkę i kontynuuj ćwiczenie.

Podrzucanie piłki lekarskiej leżąc

To ćwiczenie pozwala wzmocnić mięśnie brzucha i górną połowę ciała

Połóż się na podłodze lub ławeczce. Ćwiczenie można wykonać także z partnerem, który będzie podawał Ci piłkę. Wykonując je samodzielnie, podnoś górną połowę ciała i w maksymalnym wychyleniu, wyrzuć piłkę do góry. Następnie złap ją i wróć do pozycji leżącej. Możesz też rzucać piłkę do partnera. Wykonaj odpowiednią ilość powtórzeń.

Rzuty boczne z użyciem piłki lekarskiej

Ćwiczenie poprawia siłę eksplozywną związaną ze skrętami tułowia.

W jaki sposób wykonać ćwiczenie? Użyj dość elastycznej piłki lekarskiej i stań kilka metrów od muru. Wyrzucaj piłkę w jego kierunku stojąc, skręcając tułów o 180 stopni. Piłka ma odbić się od muru. Następnie złap powracającą piłkę i wykonaj następne powtórzenie. Nie zapomnij o tym, by potem zmienić stronę.

Podrzucanie piłki leżąc z uniesionymi nogami

To ćwiczenie poprawia siłę eksplozywną górnej części ciała.

Jak je wykonać? Połóż się na ziemi z uniesionymi nogami ugiętymi w kolanach. Następnie podnieś górną połowę ciała i podrzucaj piłkę. Możesz też całkowicie wyprostować nogi. Istnieje wiele odmian tego ćwiczenia, przy odrobinie wprawy, możesz rzucać piłkę o mur i następnie ją łapać.

Zobacz naszą ofertę piłek typu slam ball >>
Zobacz naszą ofertę piłek wall ball >>

Pokaż więcej wpisów z Maj 2016

Polecane

pixel