W jaki sposób pozbyć się rutyny ćwicząc na dworze?

2016-05-23
W jaki sposób pozbyć się rutyny ćwicząc na dworze?

 

Lato to świetny czas, by odmienić swój trening - możesz w tym celu wypróbować jogę, wycieczki piesze, wspinaczkę górską, albo wiele innych zajęć. W lecie szczególnie warto poznawać nowe osoby, zapisać się na warsztaty i odkryć nowe metody na trening. Trening na zewnątrz wiąże się z koniecznością pokonania wstydu przed pokazaniem swojego ciała na widok publiczny. Znacznie łatwiej jest zacząć od wykonywania ćwiczeń w miejscu, gdzie nie ma ludzi, na przykład na działce lub na własnym podwórku. Wybierając trening poza domem, lepiej dotleniasz swój organizm i korzystasz z dobroczynnego działania witaminy D. Warto pamiętać o tym, że wpływa ona na wydzielanie testosteronu.


Joga poza domem

Jeśli do tej pory relaksowałeś się, wykonując różne asany, zacznij robić to samo na dworze. Ćwiczenia stają się znacznie przyjemniejsze, gdy możesz podczas nich podziwiać zieleń drzew i słuchać śpiewających ptaków. Joga nie jest tylko domeną kobiet. Warto ją uprawiać także obok normalnych ćwiczeń, ponieważ poprawia ona elastyczność stawów, zwiększa zakres ruchu i zmniejsza napięcie w kończynach. Dzięki niej poprawiasz także umięśnienie tułowia i poprawiasz swoją posturę.


SUP (paddleboarding)

To sport, który łączy pływanie na kajaku oraz surfing, bez konieczności ponoszenia dużych kosztów. Warto się nim zainteresować wtedy, gdy planujemy wczasy nad morzem. czy jeziorem Pływanie w taki sposób wymaga sporej siły górnej połowy ciała. Aby uprawiać paddeboarding nie potrzebujesz oceanu - można na niej pływać wszędzie tam, gdzie wybrałbyś się z kajakiem. Deskę można zarówno wypożyczyć, jak i kupić w specjalistycznym sklepie.


Biegi przełajowe

Bieganie na bieżni jest świetnym ćwiczeniem cardio, ale nie można go porównać do zalet biegania w terenie. Bieganie po lesie to świetne wyjście dla osób, które mają problemy z bólem, podczas maratonów na twardym podłożu. Biegając po miękkim podłożu, angażujesz dodatkowe partie mięśni - ciało musi stabilizować pozycję, co wpływa na zwiększenie siły i wytrzymałości. Wybierając się na bieganie w terenie, kup buty, które można używać do mieszanego podłoża, lub specjalne buty trailowe, które lepiej stabilizują kostkę.


Jazda na rowerze górskim

Zamiast wypacać hektolitry potu w dusznej siłowni, znacznie lepiej jest wybrać się z rowerem w teren. Podczas jazdy w terenie, musimy zmagać się z różnicą wysokości, wykonywać trudne nawroty i walczyć z miękkim podłożem. To znacznie większe wyzwanie (zarówno dla nóg, jak i dla twojego umysłu) niż jazda na rowerze stacjonarnym. Jazda na rowerze wzmacnia także mięśnie szkieletowe wokół kolan i stawy. Dzięki temu, możesz łatwiej wykonywać przysiady.


Podróżowanie z plecakiem

Jeśli nie jesteś fanem biegania, możesz wybrać się w dzikie ostępy z plecakiem i przeżyć niezapomnianą przygodę. Podróżowanie z plecakiem to duży wydatek kaloryczny, szczególnie, gdy musisz iśc pod górę. W Polsce jest mnóstwo dzikich miejsc, które warto zwiedzić z plecakiem. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu na podróż, możesz udać się na przykład na zwiedzanie tej części miasta, którą zwykle mijasz tylko podczas jazdy samochodem.


Wspinaczka górska

Wspinaczka wymaga świetnej kondycji, zachowania odpowiedniej masy ciała i dobrej techniki. Dzięki tym wyrzeczeniom, możesz wpływać na wzmocnienie całego organizmu. Wspinaczka wzmacnia Twój uchwyt, zasięg ramion i nóg, oraz poprawia Twój balans. Dzięki niej wzmacniasz cały organizm.

Ćwicząc na dworze, angażujesz nowe grupy mięśni, dotleniasz organizm i przenosisz wydajność swojego organizmu na poziom, o którym do tej pory nie śniłeś.

Pokaż więcej wpisów z Maj 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij