Sandbag treningowy - Twoja domowa siłownia!

2014-11-07

sandbag ćwiczenia 

 

Sandbag to idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na częste treningi w siłowni lub lubią ćwiczyć w domu lub w ogrodzie. Dzięki sandbagowi możemy wzmocnić wszystkie grupy mięśni - w tym mięśnie głębokie które nie są trenowane podczas tradycyjnego treningu na siłowni.

Uniwersalność oraz szerokie możliwości treningowe sprawiły  ze sandbag jest z powodzeniem stosowany zarówno w treningu ogólnorozwojowym jak i w rehabilitacji osób po urazach narządów ruchu.

 

Niekwestionowaną zaletą sandbagów jest ich kompaktowość.  Zajmują mało miejsca co docenią osoby nie posiadające dużego mieszkania. Nadają się również idealnie dla osób które często podróżują gdyż można je wypełnić dowolnym ogólnodostępnym wypełniaczem (np. piach lub żwir) co wyklucza potrzebę zabierania z sobą  i ciężkiego  przyrządu.



Czym jest sandbag?


Jak sama nazwa wskazuje, sandbag to worek wypełniony piaskiem, który umożliwia nam na ćwiczenia w zastępstwie ciężarków. Wygodne wykonywanie ćwiczeń umożliwiają uchwyty. Dzięki ćwiczeniom z sandbagiem  możemy zwiększyć wytrzymałość organizmu, wyrzeźbić mięśnie jak i zgubić zbędną tkankę tłuszczową.


Sandbag początkowo był wykorzystywany przez żołnierzy którzy mimo braku dostępu do tradycyjnych przyrządów treningowych chcieli pracować nad dobrą kondycją fizyczną. Wyniki treningowe okazały się tak  dobre że  pomysł ten wykorzystano również w treningu kulturystów, graczy w futbol amerykański oraz zawodników sportów walki. Dzisiaj trening z sandbagiem zalecany jest nie tylko wyczynowym sportowcom ale każdej osobie której zależy nad poprawieniem swojej kondycji fizycznej.

 

Jak wybrać dobry sandbag?

 

sandbagSandbag to prosty przyrząd, ale ze względu na duże obciążenia dynamiczne może łatwo dojść do jego uszkodzenia. Oto najważniejsze cechy, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas wybierania worka sandbag.


?    Możliwość regulowania masy worka ? dzięki systemowi wytrzymałych wkładów można zwiększyć lub zmniejszyć masę sandbaga. Pokrowiec powinien się łatwo dopasowywać kształtem do worka, dzięki czemu nie będzie się przemieszczał podczas ćwiczeń. Zalecane jest posiadanie kilu pokrowców (o różnych wagach) tak aby szybko i łatwo regulować wagę przyrządu w zależności od wykonywanego ćwiczenia.


?    Szczelność wkładów - wkłady służące do obciążenia sandbaga najczęściej wypełniane są piachem dlatego ważne jest aby były szczelne. Nikt nie chce aby podczas treningu sypał się na niego piach. Dobrym rozwiązaniem jest wsypanie piachu do foliowego woreczka/reklamówki i dopiero tak przygotowane obciążenie włożenie do wkładu obciążającego . Rozwiązanie takie zapewni 100% szczelność nawet podczas bardzo intensywnych treningów.


?    Jakość uchwytów ? podczas zakupów sandbaga zwracajmy uwagę na ilość oraz jakość uchwytów. Uchwyty powinny być odpowiednio rozmieszczone oraz być odpowiedniej grubości tak aby dobrze się je trzymało podczas wykonywania ćwiczeń. Bardzo ważną cechą rączek sandbaga  jest materiał z którego są wykonane - powinno się je wykonywać z tworzywa odpornego na  złamania.


?    Materiał ? worek jest narażony na uszkodzenia, dlatego najlepiej wybrać taki, który wykonano z mocnego materiału. W tym celu idealnie sprawdza się plawil wzmacniany siatką nylonową, który zapewnia prawidłową ochronę przed uszkodzeniami i elastyczność. Plawil zapewnia również odporność na warunki atmosferyczne oraz łatwość w utrzymaniu czystości. Zwróć na to uwagę podczas zakupu zwłaszcza jeśli zamierzasz trenować na świeżym powietrzu.


?    Szycie ? uchwyty to newralgiczny element sandbaga, dlatego najlepiej wybierzmy worek, który posiada mocne, podwójne szwy. Zaleca się aby szwy były wykonywane nićmi rdzeniowymi odpornymi na warunki atmosferyczne - zwłaszcza na wilgoć.

 

Jak trenować z sandbagiem - Sandbag ćwiczenia

 

Zaletą worka jest fakt, że zmienia się w nim ciągle punkt ciężkości. Przez to angażujemy znacznie więcej mięśni, niż podczas przerzucania ?żelaza? na siłowni. Pozwala to na równomierne wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych oraz znacznie efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej niż w przypadku tradycyjnych ćwiczeń izolowanych na siłowni.
Zobacz przykładowe ćwiczenia  z użyciem sandbagu:


 

 



Uwaga: Pamiętaj że waga sandbagu powinna być dobrana do konkretnego ćwiczenia oraz Twojej aktualnej kondycji. Zacznij od treningu z mniejszymi ciężarami i stopniowo je zwiększaj je w miarę przystosowywania się Twojego ciała do obciążenia. Bierz pod uwagę że mięśnie znacznie  szybciej adoptują się do obciążeń niż stawy - zbyt szybkie zwiększanie ciężaru może więc prowadzić do kontuzji. Zwróć szczególną uwagę na poprawność techniczną wykonywanego ćwiczenia a dopiero w drugiej kolejności na ciężar sandbagu.   

 

 

Sandbag Bushido - gwarancja komfortu i niezawodności

 

Dzięki stosowaniu najwyższej jakości materiałów, oraz starannemu wykonaniu nasze sandbagi zyskały opinię najlepszych sandbagów na polskim runku. Nasze sandbagi stosowane są zarówno przez amatorów jak i profesjonalnych zawodników w Polce jak i wielu krajach europejskich oraz USA. Dzięki współpracy z uznanymi trenerami oraz opatentowanej strukturze materiału udało nam się wypracować produkt wygodny podczas treningu oraz odporny na wszelkie uszkodzenia.

 

Zobacz prezentację sandbaga DBD Bushido:

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel