Jak poprawić siłę i szybkość w boksie?

2017-09-04
Jak poprawić siłę i szybkość w boksie?

5 porad - jak poprawić siłę i szybkość w boksie

Jak poprawić prędkość i siłę boksowania?
Kombinacja siły, szybkości i dynamiki znacznie poprawi efektywność Twoich ciosów.
Poprawa tych kluczowych czynników może zatem oznaczać krok milowy w twoich postępach i dążeniu do realizacji celów sportowych, niezależnie od tego, czy jesteś amatorem, czy profesjonalnym bokserem. Poniżej zamieszczamy kilka porad, w jaki sposób możesz zmaksymalizować swoją siłę, przy okazji zwiększając swoją zwinność: Po pierwsze, zainwestuj w dobre rękawice bokserskie które nie poddadzą się upływowi czasu, będą wytrzymałe i są zrobione z wysokiej jakości materiału. Inwestycja w dobre rękawice rękawice konieczność, tak jak potrzebujesz butów do biegania , tak samo potrzebujesz rękawic bokserskich, by uprawiać boks.


Zbuduj siłę mięśni

Efektywność uderzenia zależy od ilości siły, jaką jesteś w stanie wytworzyć i włożyć w cios - siły, która pochodzi z tułowia i dolnych partii ciała, a nie ramion. Ćwiczenia martwego ciągu, przysiady i szybkie pompki są dobrym sposobem na wzmocnienie mięśni klatki piersiowej i ścięgien, a także tylnego odcinka kręgosłupa i rdzenia kręgowego. Włącz tego typu ćwiczenia do treningu, aby wzmocnić mięśnie, które odpowiadają za Twoje ciosy.



Sparuj  tak dużo, jak to tylko możliwe
Trenowanie z workiem treningowym świetnie wyrabia siłę i celność uderzeń ale jest  przewidywalne i nie zawiera w sobie tego samego psychologicznego efektu co trenowanie z inną, żywą osobą, podobną do przeciwnika, z którym będziesz walczyć. to właśnie sparing  wprowadza do Twojego treningu niepewność i nieprzewidywalność, dzięki której polepszysz swój refleks, konsekwentnie wzmacniając szybkość i dokładność ciosu.



Walcz z cieniem, z obciążeniem
Używanie obciążenia podczas walk z cieniem, może pomóc ci zwiększyć szybkość zadawania ciosu oraz wytrzymałość mięśni narażonych na wysiłek podczas walki.  Obciążenie sprawia, że uderzanie jest trudniejsze niż zwykle, ale przezwyciężenie przeszkody, jaką sam postawiłeś na swojej drodze, daje siłę, której potrzebujesz.
Trening z obciążeniem wzmacnia mięśnie ramion i barków, szczególnie narażonych na zmęczenie podczas walki. W celu obciążenia rąk i nóg polecamy w szczególności obciążniki na ręce
z kolei w celu zwiększenia obciążenia na nogi i tułów świetnie sprawdzą się kamizelki obciążeniowe



Zwiększ swoją elastyczność
Im więcej się poruszasz, tym trudniejszym stajesz się celem dla swojego przeciwnika a im więcej koordynacji jest w Twoich ruchach tym więcej siły jesteś w stanie włożyć w zadanie ciosu. Pamiętaj więc o treningu koordynacji i regularnym rozciąganiu mięśni po zakończeniu treningu.


Oczyść swój umysł
Skoncentrowanie się na walce pozwoli ci być zaangażowanym w to, co robi twój przeciwnik, i zwiększy twój refleks. Pomoże ci to również odczytywać zamiary przeciwnika i przewidywać jego kroki. Ważne jest, żebyś podczas treningu, a także podczas walki był zrelaksowany. Oczyść swój umysł i nie pozwól, by coś cię rozpraszało, a zobaczysz dużą różnicę.
Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel