Jak poprawić refleks i umiejętności obronne w walce?

2017-09-27
Jak poprawić refleks i umiejętności obronne w walce?

Jak poprawić refleks i umiejętności obronne w walce? 

Popraw refleks Pamiętaj – cios bywa szybszy niż nasza reakcja. Niestety sam trening techniki, siły i szybkości może okazać się niewystarczający jeśli zaniedbamy doskonalenie swojego refleksu czyli umiejętności szybkiej reakcji na ciosy.   To właśnie refleks często decyduje o wyniku walki dlatego w tym artykule napiszemy kilka metod jego poprawienia.

Zrelaksuj się Gdy Twoja uwaga skupiona jest na innych rzeczach niż walka Twoja reakcja będzie spóźniona, przed walką przestań myśleć o wszystkich innych rzeczach – skup swoją uwagę na tym co tu i teraz. Nie myśl również o możliwości otrzymania silnego uderzenia, adrenalina sprawi że nie będziesz odczuwał bólu podczas walki, oczyść więc swój umysł pozwalając sobie na szybką reakcję.

Rozluźnij mięsnie Spięte mięśnie działają jak hamulec dla naszych ruchów, zwłaszcza dla ciosów. Spinając się nie tylko opóźniamy swoją reakcję ale również sygnalizujemy ruchu  bo może zostać wykorzystane przez naszego przeciwnika. Zdawanie ciosów na pełnym rozluźnieniu najlepiej trenować na przyrządach takich jak worek treningowy, gruszki lub piłki refleksowe. W późniejszym etapie warto wzbogacić trening również o walkę z cieniem i luźne sparingi które są najbardziej zbliżone do realnej walki.  


Wypracuj szczelną gardę Szczelna garda to podstawa przy skutecznej obronie, aby dopracować właściwe ułożenie dłoni i sylwetkę zacznij od treningu przed lustrem, ułóż ręce tak aby jak najlepiej zabezpieczyć głowę ale jednocześnie utrzymując ręce w takiej pozycji które umożliwiając szybkie zadanie ciosów. Zacznij powoli wyprowadzać ciosy przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na to aby druga ręka chroniła głowę. Pamiętaj aby po zadaniu ciosów ręce wracały do pozycji defensywnej. Gdy trening przed lustrem nie będzie już stanowił dla Ciebie problemu zacznij trening z partnerem który będzie starał się uderzyć się podczas gdy twoim zadaniem będzie jedynie zakrywanie atakowanych obszarów i pojedyncze zadawanie ciosów. Pamiętaj aby taki trening odbywał się powoli a ciosy żeby nie były zbyt silne. Warto również  podczas takiego treningu używać rękawic bokserskich i kasku.

Porada: jedną z najlepszych metod samodzielnego treningu refleksu jest trening z użyciem piłek refleksowych, które nie tylko nauczą cię celności, szybkości, wyczucia dystansu ale również znacznie poprawią Twoją reakcję na zbliżające się uderzenia.
Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel