7 powodów, dla których warto ćwiczyć z kettlebels

2016-07-14
7 powodów, dla których warto ćwiczyć z kettlebels


1. Ćwicząc z kettlebels, poprawiasz wygląd swojego ciała.

Wiele osób boi się tego, że ćwicząc na siłowni, wyrobi sobie posturę taką, jak u rosyjskich atletów. Ćwicząc z kettlebels nie musimy się tego obawiać - ćwiczenia tego typu wykonują nawet najlepiej wyglądające aktorki, jak Jessica Biel, Jenifer Aniston czy Kim Basinger. Ćwiczenia z lekkimi ketlami są wskazane dla kobiet, natomiast z cięższymi, dla mężczyzn.

 

2. Trening z kettlebels wzmacnia te mięśnie, które wykorzystujemy w codziennym życiu.

Wiele odmian treningu, sprzyja jedynie spalaniu tłuszczu i nie przekłada się pozytywnie na codziennie wykonywane czynności, które wymagają dużej energii. Trenując z kettlebels, wzmacniasz te mięśnie, które są potrzebne w codziennych, męczących sytuacjach, takich, jak noszenie niemowlaka, zakładanie na plecy ciężkiego plecaka czy noszenie zakupów. Podnoszenie sztangi czy ćwiczenia na maszynach, aktywują zupełnie inne grupy mięśni, których nie wykorzystujemy w codziennym życiu. Regularne ćwiczenia z kettlebels wzmocnią te grupy mięśni, które są nam najbardziej potrzebne.

 

3. Dzięki nim rozgrzewasz większość mięśni

Ćwiczenia z ketlami angażują wiele partii mięśni, a także działają na nie w wielu płaszczyznach. Z tego powodu, pierwsze ćwiczenia warto przeprowadzić wraz z trenerem. Trener jest dobrym rozwiązaniem także wtedy, gdy chcemy zwiększyć różnorodność ruchów, które wykonujemy. Podstawowe ćwiczenia z kettlebels polegają na zwykłym podnoszeniu odważników ponad głowę, wykonywanie z nimi przysiadów oraz wypadków. W większości tych ćwiczeń, nie osiągamy maksymalnych korzyści, ponieważ są one wykonywane tylko w jednej lub dwóch płaszczyznach. Doświadczona osoba podpowie Ci, w jaki sposób wykorzystać ćwiczenia jeszcze lepiej.

 

Najważniejszą różnicą między podnoszeniem hantli, a ćwiczeniami z kettlebels jest to, że z tymi ostatnimi nie można wykonywać skróconych, oszukanych ruchów. Kettlebels działają na mięśnie zupełnie inaczej, wpływając na ich dynamiczne obciążenie. Podczas ćwiczeń z kettlebels, często musimy przeciwstawiać się nie tylko ich ciężarowi, ale także dynamicznym obciążeniom. Dzięki temu, tak szybko kształtują one zarówno duże, jak i mniejsze mięśnie. Podstawowe ćwiczenia z kettlami, są także skuteczne, jednak lepszym rozwiązaniem jest ćwiczenie pod okiem instruktora, lub przynajmniej uczenie się nowych ćwiczeń z Internetu. Trening z kettlebels potrafi być bardzo wymagający, dlatego warto się przed nim rozgrzać. Dzięki temu, zmniejszamy ryzyko urazu. Ćwiczenia z kettlebels warto łączyć z bieganiem lub jazdą na rowerze, które wzmacniają układ krwionośny i inne partie mięśni.

 

4. Trening z kettlebels pozwala szybko schudnąć

Ciężarki angażują wszystkie partie mięśni, dzięki czemu, przyśpieszają spalanie tłuszczu i przyśpieszają Twój metabolizm. Podczas intensywnych ćwiczeń, spalamy około 20 kalorii na minutę, co oznacza, że jednego hamburgera zawierającego 400 kalorii, spalimy w ciągu 20 minut.

 

5. Kettlebels przyczyniają się w dużym stopniu do wzrostu Twojej siły

Większość kobiet (szczególnie tych, które wcześniej nie trenowały), nie docenia swoich możliwości jeśli chodzi o podnoszenie ciężarów. Kettlebels pozwala bez bólu wejść w świat ćwiczeń, a także daje szybki progres, jeśli chodzi o możliwość podnoszenia większych ciężarów. Podczas ćwiczeń można różnicować ciężar, z którym pracujemy - przykładowo, podczas ćwiczeń nóg, możesz używać większych ciężarów, natomiast podczas ćwiczeń górnej połowy ciała, lżejszych. Dzięki temu, siła Twoich mięśni będzie stale rosła, bez uczucia zmęczenia i bólu. To szczególnie ważne dla kobiet, które mają małe dzieci i odczuwają bóle mięśni, podczas noszenia malucha.

 

6. Kettlebels poprawiają Twoją posturę

Podczas treningu z kettlebels, angażuje się wszystkie mięśnie, w tym te, które odpowiadają za stabilizację ciała. Dzięki nim, nie tylko spalasz kalorie, ale także także wspierasz zdrowie kręgosłupa. Większość osób chodzących na siłownię, trenuje izolowane grupy mięśni (nogi, ramiona, biceps), zapominając o tym, jak ważne są niewidoczne mięśnie wokół kręgosłupa. Ćwiczenia z kettlebels umożliwiają podnoszenie większych ciężarów, dzięki temu, że kształtują wewnętrzny "gorset", odpowiadający za równowagę i stabilizację kręgosłupa. Jeśli nie czujesz się bezpiecznie, podnosząc ketla nad głową, oznacza to, że musisz popracować jeszcze nad stabilizacją mięśni z mniejszym ciężarem. Z drugiej strony, gdy ćwiczenia przestają sprawiać trudność, można pomyśleć nad zwiększeniem ciężaru.

 

7. Trening z kettlebel spala tłuszcz z brzucha i zmniejsza pośladki

Trenując z obciążnikami, jednocześnie spalasz tłuszcz z brzucha oraz kształtujesz pośladki, co wpływa widocznie na poprawienie Twojej figury. Ćwiczeniem, które ma wyjątkowo korzystne działanie, jest swing. Podsumowując, wykonywanie ćwiczeń z użyciem kettlebels, jest ciekawą alternatywą dla siłowni i pozwala kształtować idealną sylwetkę.

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij